životopis jenom o nem

25. prosince 2007 v 11:31 | pajka a janča
Čtvrté album Boba Sinclara, WESTERN DREAM, vyšlo na jaře 2006 u Yellow Productions Recording/Tommy Boy Entertainment. Je na něm i celosvětový hit singl "Love Generation" s vokály Gary Pinea - reggae legenda The Wailers.

Ještě před pár lety, kdy se rozjížděla globální dance scéna, by Vás napadlo New York, London, Chicago, a tak - ale Paříž? Těžko. Jistě, byly tady French disco stars let sedmdesátých - Eurodisco auteur Cerrone, Village People - Jacques Morali, François Kevorkian - ale obecně, francozská scéna nikdy nebyla známá jako groovy.

V devadesátých letech se to začalo trochu rozjíždět - City of Lights. Paříž se brzo stala mekou mladých DJs a producentů. První přišel Dimitri From Paris a Daft Punk. Pak, v roce 1998, světový hit "Gym Tonic" s vokály vysamplovanými z pracovní kazety Jane Fonda a Bob Sinclar si získal označení jako "špion, zloděj šperků, Riviera playboy, mecenáš, high-class gigolo, sunglass model, a hardcore porn star."

Přes obrovský rozruch kolem toho kdo je mezinárodní záhadný muž se ukázalo, že Bob Sinclar byla prostě jen identita Chrise Lefriante, který to jméno a personu adoptoval z postavy ze starého francouzského špionážního filmu.

A Lefriant nebyl na scéně žádný nováček, byl v popředí francouzské dance music všech směrů už od počátku devadesátých let od acid jazz a hip-hop až k the disco-ochucené house music díky které se "Bob Sinclar" rychle stal celosvětově známým.

Vyrůstal v Le Marais, bohemském a gay předměstí centrální Paříže. Původně se měl stát tenisovým profesionálem, ale místo toho začal roztáčet desky. Poté co si udělal jméno hrajíc hip-hop, acid jazz, a R&B (jako Chris "The French Kiss"), založil record label, Yellow Productions, a začal nahrávat vlastní hudbu jako součást velmi acid jazz a trip-hop combos The Reminiscence Quartet a The Mighty Bop.

Kolem roku 1997, poté co slyšel hip-hop/house hybridy z New Yorku, producenty jako Kenny "Dope" a Armand Van Helden, Chris se stočil na uptempo, four-on-the-floor zvuky. Pak v roce 1998, přišel Bob Sinclar a "Gym Tonic", to ho vystřelilo do mezinárodní club prominence.

Paradise, debut album, následovalo krátce poté. Nacpané dancefloor bombami jako "The Ghetto" a "Ultimate Funk", a samozřejmě "Gym Tonic". Druhé album Champs Elysées vyšlo dva roky poté a "French Touch", "Got to Be Free", "Ich Rocke".

Chris byl zaměstnán i dalšími projekty, kromě alb Boba Sinclara, spoluprodukoval Africanism, produkoval Cabaret, debul album Salome de Bahia, pro jeho Yellow Productions label. Navíc, v roce 2001 Chris vydal Cerrone By Bob Sinclar. Částečně mix CD, částečně remix project, Cerrone By Bob Sinclar.

Se třetím albem Boba Sinclara, jednoduše nazvaným III, z roku 2003, Chris znovu rozjel svoji hru, tentokrát se posunul daleko od sample-and-loop produkce, a zaměřil se více na skutečné skládání, skutečné instrumenty a orchestrální aranže, na které by byl Cerrone hrdý. Chris nechtěl být jako ostatní, kteří si jen tupě koupí sampler, spojil se s nikým jiným než Alainem Wisniakem, spoluautorem největších Cerroneho hitů. Výsledkem byla hudebně zralá produkce - "The Beat Goes On", "Kiss My Eyes", electro-disco jako "Nature Boy" a "Europa"...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

když si se sem dostal tak na dukaz toho klikni

byl sem tu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama